Ilosanoma Sinulle

Jeesus rakastaa Sinua!

Onneksi on Jeesus

Monilla ihmisillä on jossain sydämen sopukassa vilpitön halu saada selville mistä kristinuskosta on kysymys. Ehkä jollakin on ennakkokuva Jumalasta, joka on täynnä käskyjä, kieltoja ja vaatimuksia.

Onneksi Jeesus ei ole sellainen. Hän menee sinne, missä ihmiset elävät, missä he kokevat ilonsa ja surunsa, pettymyksensä ja pelkonsa. Hän kulkee siellä, missä jotakin kiusataan ja siellä missä joku ei selviä vaikeasta tehtävästä. Hän tahtoo tulla keskelle perheiden ja työpaikkojen ristiriitatilanteita. Jeesus on auttajamme tämän epävarman maailman keskellä.

Tämä Jeesus haluaa koskettaa Sinua olkapäähän ja sanoa: "Tiedän, että Sinulla on vaikeaa, niin on minullakin ollut. Jos haluat jakaa elämäsi kanssani, minä tahdon auttaa Sinua. Lupaan sinulle läsnäoloni ja anteeksiantamuksen tuoman rauhan".

(Anna-Mari Kaskisen tekstin pohjalta)

Löydä usko ja pelastus

Miten voit löytää kadonneen yhteyden Jumalaan

Kasteessa lapsena Sinusta tuli Jumalan lapsi. Mutta oletko kadottanut yhteyden Jumalaan?

Kuinka voit löytää tien takaisin Jumalan luokse?

Kun yhteys Jumalaan on särkynyt
Jumala kutsuu ihmistä rakkaudella, kärsimyksellä, toisten esimerkillä ja ennen kaikkea Jumalan sanalla.

Etsikkoaikana Jumala erityisesti kutsuu ihmistä yhteyteensä
Kiinnostus uskonasioihin, elämän tyhjyys ja rauhattomuus ilman Jeesusta, Jumalan sana sattuu.

Ihmisen on otettava Jumalan kutsu vastaan
Esteeksi voi tulla esim. kavereiden pelko tai ratkaisun siirtäminen, jolloin ihminen menettää mahdollisuutensa.

Jumalan kutsun vastaanottaminen
Ihminen näkee syntisyytensä, syntyy kaipaus Jumalan puoleen, hän katuu syntejään ja tunnustaa ne Jumalalle. Näin syntyy usko.

Voit rukoilla seuraavan rukouksen:

Jeesus, minä tarvitsen sinua. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä. Anna kaikki syntini anteeksi. Kiitos, että kuolit ristillä ja sovitit syntini. Avaan sydämeni oven Sinulle ja haluan antaa elämäni sinulle. Ota hallintaasi koko elämäni. Aamen.

Mitä tästä rukouksesta seuraa? Onneksi olkoon! Olet pelastettu! Olet palnnut jo kasteessa saamaasi armoon.

Mitä tämän jälkeen:

- Rukoile

- Lue Raamattua

- Osallistu seurakuntaelämään

- Käy ehtoollisella

Seurakunta on Sinua varten

Kaikki saavat tulla armoa omistamaan

+ Seurakunta ei ole valmiiden ihmisten paikka.

+ Seurakunta on sellaisten heikkojen ja epävarmojen ihmisten paikka, jotka tietävät, etteivät selviä yksin.

+ Seurakunta on sellaisten ihmisten paikka, jotka yrittävät rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään, mutta epäonnistuvat siinä.

+ Seurakunta on sellaisten ihmisten paikka, jotka eivät yksin jaksa kantaa oman syyllisyydentuntonsa painolastia, vaan jatka tarvitsevat Jeesusta, anteeksi antavaa Jumalaa.

+ Seurakunta on kuin suuri sairaala tai särkyneiden maajatalo, jossa Jeesus hoitaa meitä ja vapautta meidän syntiemme rangaistuksesta.

+ Seurakunta on Sinuakin varten

Tervetuloa kotiseurakuntasi tapahtumiin ja pienryhmiin saamaan kokemuksia seurakunnasta ja sen tarjoamasta ilosanomasta.

(Anna-Mari Kaskisen tekstin pohjalta)

Miten minä tulin uskoon

Oma todistukseni

Lapsuudenkodissani uskonasiat tulivat tutuiksi jo pienestä pitäen. Niinpä minulla oli aina halu pelastua ja päästä taivaaseen. Sain vastauksen hengelliseen etsintääni, kun tein henkilökohtaisen uskonratkaisun 11-vuotiaana varhaisnuorten raamattuleirillä Uukuniemellä. Lapsuuskotini ja seurakuntayhteys sekä Raamatun lukeminen ja rukous vahvistivat minua, että säilytin uskoni. Minun aikani puhua uskosta toisille tuli sitten myöhemmin, kun olin käynyt rippikoulun ja sain vastuuta kotiseurakunnassani Kesälahdella. Samalla sain Jumalalta kutsun papin tehtävään. Pyrkimykseni on aina ollut, että voisin olla myötävaikuttamassa, että mahdollisimman moni uskoisi Jeesukseen ja tapaisin heidät kerran taivaassa. Jumalan armosta saan kuulua pelastettujen joukkoon.

Minulle voit lähettää esirukouspyyntöjä tai kysyä uskonelämästä: pirkka.sievilainen(at)gmail.com 
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita